donderdag 18 september 2008

Weg



Er is veel afgebroken in dit stukje Borgerhout. Zie een verdwenen hoekje Krugerplein. Ik heb een tijdje moeten puzzelen op het juiste gezichtspunt. U kijkt op de hoek van het plein waar nu het appartementencomplex staat.


De straat links is de Cronjestraat. Naar rechts op het rondpunt brengt u in de Generaal De Wetstraat. De fotograaf stond dus ter hoogte van de Delareystraat. De figuurtjes op de foto lijken me er door een soort van early fotoshopping opgeplakt te zijn. Jaartal nog maar eens onbekend.



(uit de collectie van Eddy Schillemans)

9 opmerkingen:

Erwin zei

Had ik al gezegd dat een deel van De komst van Joachim Stiller hier is opgenomen???

Hans H zei

Ja, en ik ben op zoek naar de dvd...

Erwin zei

In de bibliotheek Permeke! Even reclame maken voor eigen winkel ;-

Hans H zei

Hee! Da's toevallie! Had ik het juist met Simon & Leen over (zij hebben een permeke-pasje).

Maar jij kunt dat dus ook regelen :)

Erwin zei

Eigenlijk feitelijk wel, ja...Maar voor ik je blij maak met een dode mus: het zijn hoop en al 5 minuten Borgerhout en je moet al goed kijken voor je het herkent.

Hans H zei

Ik zou die 5 minuten toch graag eens willen zien!

(en op een of andere manier hier op de site zetten)

Ik heb het boek vroeger een keer of 5 gelezen - stond op de literatuurlijst op school, en was toch eigenlijk wel een goed boek - maar de film heb ik nog nooit gezien.

Bij de videotheek in de Gen Eisenhowerlei hebben ze hem in ieder geval niet.

Unknown zei

Hey Hans, Ik ben vanmorgen de DVD aan Simon gaan geven. Die zal ASAP de bewuste 5 minuten "rippen" .

Hans H zei

Ik heb het bewuste stuk al een keer of 5 - met wat buren en verbazing - zitten te bekijken.

De regisseur van dienst is een weekendje weg, maar ik denk dat binnen enkele dagen het stukje hier te zien is.

Veel dank, alvast!

Oussama zei

Mooi om te zien... wat er ook nog overblijft is onze boom in de Cronjestraat ( zijn jonge jaren)... fascinerend!!