vrijdag 31 oktober 2008

Stendhal-syndroom




Waar was jij toen de WTC-torens instortten? En toen Lady Di stierf? En toen de Stoet der Stoeten Borgerhout aandeed?

Soms valt het grote geluk ook de kleine man te beurt.
Wat zich aankondigde als een doorsnee zaterdagmiddag, draaide uit op een alle-verbeelding-tartende optocht.
De organisatie schatte de opkomst op 10 000 aanwezigen, de politie op 24.
Helaas…
De stoet der stoeten werd slachtoffer van zijn eigen succes en gaat niet meer uit.

(Uit de collectie van Jet Temmerman)
2001
NVDR: Daarstraks op de vingers getikt door onze vrouw ter plaatse, Danielle. Het gaat hier niet om de stoet der stoeten, maar om de carnavalstoet. Een ander pareltje uit ons Borgerhouts patrimonium.

5 opmerkingen:

elise zei

Ik ben er echt het hart van in dat ik dat gemist heb.
Diepe treurnis.

simon zei

Spijt komt altijd te laat!

Marysol zei

We doen dat gewoon over, telkens na de after-party's van de zomer van Antwerpen!

Cavenske zei

Het waren er 23, en ik kan het weten...

simon zei

Dom als ik ben, had ik jou erbij geteld.