zondag 8 februari 2009

Bouche Moyenne




Hier gebeurde het!
Wat er precies gebeurde, en op welke manier,
hing af van je persoonlijke voorkeur en portemonnee.
In de negentiende eeuw probeerde de stad de prostitutie te beperken door ze strikt te controleren. Elke prostitueé moest een 'prostitutie-boekje' bij zich hebben, dat diende als paspoort en waarin ook de verplichte medische controles werden genoteerd. Hier het boekje van Elise Cornelie van Kieldonck die in 1877 als prostitueé werd ingeschreven. Ze was toen 28 jaar en woonde in de Borsbeekstraat te Borgerhout.

Wat zich nu afspeelt in nummer 104, daar hebben we jammer genoeg het raden naar.
Maar op een dag, als ik al mijn moed (en spaargeld) bijeen heb geraapt...
Wie weet!
Waar is de tijd nr. 8, 1997


3 opmerkingen:

Marysol zei

Ze was zo groot als ik,of lees ik dat fout?

Hans H zei

1 meter en 58 cm, Sol. Zijn er verder nóg overeenkomsten?

simon zei

Vreemd.Volgens mij wordt er enkel melding gemaakt van een taille van 1m 8cm. Over de grootte van Elise vind ik niets terug.
Oefening baart kunst, Sol.