dinsdag 12 mei 2009

Café


Het stikt van de cafés op deze blog.
Maar. Ik weet niet of het u al is opgevallen: de meeste cafés waarover het hier gaat, tappen al lang geen bier meer.

Als we de cafékaart van Vlaanderen bekijken, lijkt het wel alsof er in Borgerhout geen enkel café meer open is. Deze kaart is een ernstig initiatief van Volkskunde Vlaanderen vzw, waarop elke wakkere burger zijn of haar eigen stamcafé kan aanmelden. Om op die manier het volkscafé als socio-cultureel fenomeen in ere te herstellen.

Een nobel doel, dat wij toch moeten steunen.
Ik zal mijn best doen om de komende weken onze meest typische volkscafés te spotten, te registreren op de cafésite en een verslag te posten op deze blog. Tips en gezelschap zijn welkom.

Santé!

2 opmerkingen:

Sarah zei

oei ja dat is inderdaad gene vette! voor gezelschap kan ik wel zorgen!

en misschien kan mijn wederhelft eindelijk eens dat café-uit-zijn-dromen open doen? ;))

Coralin Jans zei

Hé, Sarah, poot hem neer in de winkel van Loes...dat kan best een gezellig caféetje worden.