donderdag 6 mei 2010

Fietsenplan




In maart vroeg het district of er buurtbewoners zijn die belangstelling hebben om een fietsenbergplaats te huren. Die belangstelling is er. Nu kan er gekeken gaan worden naar de praktische uitvoering.

"Als de Kerkfabriek en Monumentenzorg instemmen, zal er ook een overdekte fietsenstalling voorzien worden aan de hoeken van de kerk.", schrijft de Gazet Van Antwerpen hierover. Ik begreep dinsdag - tijdens de hoorzitting - dat het meer bepaald zou gaan om de inhammen van de kerk (zie foto's hierboven).

Ik weet niet precies hoe ik me zo'n overdekte (en afsluitbare) fietsenstalling moet voorstellen. Wat ik me ook niet goed kan voorstellen is dat Monumentenzorg akkoord zou gaan met zoiets tegen een beschermd monument te plakken. Maar: niet geschoten is altijd mis. Een andere locatie komt zo ook niet in me op, zoveel ruimte is hier tenslotte niet.

Wordt ongetwijfeld vervolgd.

8 opmerkingen:

jan zei

In Nederland (Rotterdam) zijn er van die schattige ei-vormige fietsenbergplaatsen, nemen net een parkeerplek in. Die kan je in elke straat kwijt. Eens een fotootje zoeken...

Hans H zei

Dan heb je toch veel eitjes nodig. Er zouden tot nu 32 belangstellenden zijn voor 1 of meerdere fietsen.

jan zei

Volgens mij kunnen er zo 6 in één ei, dat zijn zes van die bolletjes, dat lijkt me beter dan één of meerdere van die daken? Je hoeft daar als mens ook niet mee in, waardoor dat laag is en als dat achter een auto staat, zie je dat geeneens.

Hans H zei

De madam van de monumentenzorg is deze morgen gesignaleerd. Wij wachten af.

Sarah zei

ik ben ook benieuwd!

ben-g zei

En wat kost dat? OF is er geld genoeg in Borgerhout? (zie verkoop Reuzenhuis) misschien is het geen slecht idee om een beetje geld te investeren in héél Borgerhout dan AL het geld te investeren in een beetje Borgerhout. Ook vind ik het erg dat er snel beslist wordt achter ZOVEEL andere mensen hun rug die ook iets te maken hebben met deze buurt. Maarja, nu zal het wel te laat zijn.
Terwijl de kerk staat te verloederen wordt ze omringd door blauwe hardsteen, dealbankjes en pisboompjes en misschien ook nog wat sluikstortplaatsjes achter de fietsenstalling (of eitjes whatever).
PS: ik zou ook graag een plein, bareel, bank en bomen voor mijn deur hebben, daarom verhuisde ik naar "buiten het stad"

jan zei

@ben-g ik denk dat het Borgerhoutse bestuur haar best doet. Het is niet perfect maar wie is dat wel? Jammer dat je niet meer in de stad woont, we hebben het hier best naar onze zin. Misschien dat je ooit terugkeert.

ben-g zei

Ik ben nog niet helemaal weg, ik keer zeker nog terug, maar dan wil ik wel mijn auto ergens kwijt geraken. Dan zal ik op dat moment geen behoefte hebben aan een bank voor de deur, want anders zou ik niet terugkomen. En die fiets, tja, we geraken toch ook overal met de tram?