zondag 12 augustus 2012

Zone stad





Op een namiddag wandelde ik over de Vosstraat langs het vliegveld, toen een wagen met blauw knipperlicht in volle snelheid voorbij reed. Een politie interventie, ergens was er iets ernstigs aan de hand. Plots kwam de wagen heel snel in de andere richting gereden. Dat betekende dat het doelwit van de interventie dicht bij was. Seconden later kwam ie er weer aan gescheurd om dan met piepende remmen naast mij te stoppen. Een agent sprong er uit en richtte zijn wapen op mij. Ik voelde hoe mijn knieën knikten. Waarom? Wat had ik verkeerd gedaan? Was het omdat ik met een vervallen keuringsbewijs rond rijd? Omdat ik met mijn fiets door het rode licht naar rechts had afgeslagen? Kon de politie mijn kritiek op hen in mijn stukjes op de Krugerplein & Peperbusblog niet smaken? Of had ik te wellustig naar een kortgerokt en diep gedecolleteerd meisje gekeken? 

Maar dan bekeek ik de agent, het leek alsof ik hem al eens eerder gezien had. Hij leek op die acteur, Koen dinges, van de Zaak Alzheimer en van Loft. Of toch niet, het was meer die andere, zijn broer, Guy dinges… En toen wist ik het, het was Guy Van Sande. Ik stond op een tijdelijke set van de Vlaamse politieserie “Zone Stad”. De makers hadden nog een snelle rit van hoofdinspecteur Tom Segers nodig. En die werd ingeblikt in de Vosstraat.

In GvA klinkt het enigszins anders.

Geen opmerkingen: