donderdag 28 februari 2013

Miko/Pranutco



Lezer Fons vroeg in een reactie op een ouder stukje het volgende: Hebben jullie iets over het notenverwerkingsbedrijf PRANUTCO dat in de jaren ’60 van de vorige eeuw in de Bakkersstraat 44 Borgerhout zou gevestigd geweest zijn?

Nee, ik had er zelfs nooit van gehoord. In de bedrijvengids van 1967 zat Miko op dat adres (koffie, bestaat nog steeds, hoofdzetel sinds jaar en dag in Turnhout). Daarnaast woonden E. Lenaerts (zonder beroep) en bediende C. Dietz op dat nummer. Geen Pranutco, maar ik heb inmiddels begrepen dat die pas vanaf 1968 in beeld kwamen.

Dit soort vragen speel ik dan ook graag door. Iemand ooit van Pranutco gehoord, en weet die er ook nog wat over te vertellen?

(foto: Bakkerstraat 44 bij avond)

5 opmerkingen:

Unknown zei

Beste Hans

Pranutco was een afkorting van "Paul René Avermaete Nut Company", en werd ook door deze 2 broers geleid. Ze zijn mijn 2 ooms.

Wegens een ongelukkige brand is het bedrijf eind jaren 70 helaas aan z'n eind gekomen.

Groeten
Stefan Avermaete

Alfy zei

Fons is mijn man, en ik heb hem daar leren kennen, en we zijn nog altijd samen. Miko was in de Bakkerstraat,waar ik heb gewoond als kind, maar Pranutco was achter de hoek in Eliartstraat, aan de overkant was een grote wasserij Bodix genaamd.

Groetjes Yvonne

Unknown zei

Heb daar 50 jaar geleden als 15-jarige jobstudent gewerkt in juli '70, was idd in de Eliaertstraat tegenover Bodix.

Thys Gustaaf zei

Jij die daar gewerkt hebt wilt ge uw naam niet delen ik ben nog op zoek naar mensen die daar gewerkt hebben.

Thys Gustaaf zei

Ik heb daar lang gewerkt tot aan de brand ik heb nu sinds een klein jaar terug contact met mijn oude baas Paul. Wij zijn ook erg geïnteresseerd in personen die daar gewerkt hebben als er iemand is die daar nog foto's van zou hebben zijn deze altijd welkom. Mijn naam is Thys Gust wat is de naam van de vorige reactie?