vrijdag 28 juni 2013

Vragen en eisen



Een eenvoudige vraag, maar geen eenvoudig antwoord.

Omstreeks 1980 waren de werken aan wat nu de Reuzenpijp is, voltooid.
Met een beetje meeval rijden er in 2015 eindelijk trams onder de Turnhoutsebaan.
Alleen zullen niet alle stations in gebruik worden genomen. Afijn, dat verhaal kent u allen reeds.

Tijdens BorgerRio doken her en der bovenstaande affiches op met de eenvoudige vraag - en op de locatie van de kleine ingang andere affiches met de eis tot opening van station Drink.

Na al het geld dat is geïnvesteerd, is deze vraag niet meer dan logisch en onderschrijf ik hem. En ik hoop van u hetzelfde...

3 opmerkingen:

Miguel zei

Toen indertijd beslist werd om een "pre"-metro te bouwen , was het de bedoeling dat de tram bovengronds zou verdwijnen op de Turnhoutsebaan/Carnotstraat. Dat heeft de keuze van het aantal stations bepaald. Nu is het niet langer de bedoeling dat de bovengrondse tram verdwijnt. Vandaar dat Drink en het station in de Carnotstraat nu niet wordt geopend.

Miguel zei

Toch even toevoegen. Persoonlijk zou ik voorstander zijn om het station te openen en de bovengrondse tram en bus af te voeren, zodat er plaats is voor een fatsoenlijk fietspad, een fatsoenlijk voetpad en dat een handelaar die wat goederen moet uitladen dat ook zou kunnen zonder te hinderen . Maar ik denk dat de meesten mensen de bovengrondse tram niet willen afvoeren.

Anoniem zei

Ik sluit me volledig aan bij jouw reactie Miguel. Maak van de Turnhoutsebaan een frisse baan met een mooi fietspad, voldoende groen, voldoende parkeerplaats,... Trams onder de grond en bussen langs de Plantinlei, die kan meer verkeer slikken.