vrijdag 24 juni 2016

Sprookjes komen tot leven in het park

Het Te Boelaerpark was vandaag omgetoverd in een groot sprookjesboek. En de kleutertjes van de nabije school mochten er doorheen wandelen. 

In het Te Boelaerpark had vandaag het ‘sprookjespad’ plaats, nu al voor de 11de keer. De 400 kleutertjes van de afdeling Rups van stedelijke basisschool De Vlinderboom konden in een feeëriek park hun portie sprookjes opdoen. Katleen Janssens, moeder van Tobe Dehamer, legt uit wat  het sprookjespad is: “Ouders bevolken acht sprookjesstanden verspreid over het park en lezen verhaaltjes voor. Zij worden bijgestaan door andere ouders die er de nodige animo inbrengen en ruggensteun geven. Wij brengen hier het verhaaltje ‘Kleine beer’s grote plascircus’. In het oorspronkelijk verhaal speelt een aap de hoofdrol, maar wij hadden enkel maar een grote beer ter beschikking.” Tine Fransen, moeder van Mila Janssens, geeft stem aan de beer en loopt met een grote knuffelbeer voor zich uit. Moet ik die beer gewoon voor mijn lijf houden of moet ik die misschien beter voor mijn gezicht houden? Is het niet gek dat die kinderen mij zien praten in plaats van de beer?” vraagt ze zich af. Maar de andere ouders stellen haar gerust. De kinderen kijken naar de beer, enkel de meehelpende papa’s zullen eerder naar haar kijken.

De kinderen konden drie verschillende verhaaltjes meepikken. Telkens kregen ze een opdracht mee die ze naderhand moesten oplossen. En dan was het tijd voor een groot afsluitmoment op de speelplaats.

(Gelezen in Gazet van Deurne)

Geen opmerkingen: