zondag 12 oktober 2008

Over pleinen, vertoefplekken en groen


Borgerhout intra muros is de meest dichtbevolkte plek van Vlaanderen. Het districtsbestuur wil meer groen, en wil daarover voorstellen krijgen van zijn bewoners. Ik vraag me af hoe meer groen te combineren valt met al die plannen voor nieuwe sociale woningen, appartementen en studios, maar goed. Ik kan daar in ieder geval over meepraten. U ook. Het volgende wijkforum vindt plaats op dinsdag 21 oktober. Om 20.00 uur. In het districtshuis. Het gaat deze keer dus over pleinen, vertoefplekken en groen. Inschrijven kan op wijkoverleg.borgerhout[a]stad.antwerpen.be. Over de foto: groene vertoefplek in de Delareystraat, zomer 2004.

(foto Leo Dubruel)

1 opmerking:

elise zei

Sol en ik zijn naar het wijkforum geweest. Per regio werden we in groepen verdeeld. Ik vond het overleg in onze groep totaal fout aangepakt. Stillekes beetje zitten zuchten.
Maar maar maar. We hebben een buurman herontdekt uit de Mertensstraat. Lekker gekletst achteraf. Leuke ontmoeting. Dus wel een geslaagde avond. Want, wat is een mens tenslotte met pleinen, vertoefplekjes en groen als er niemand is om samen, babbelend en eensgezind, mee te vertoeven ?