woensdag 15 oktober 2008

School (1)


De school in de Leningstraat. De graffiti die nu de gevel siert was nog niet aangebracht. Deze foto vond ik ingeplakt in een boek met oude ansichtkaarten van Borgerhout (´Zo was...Borgerhout´ uit 1972. Het rode boekje, voor de insiders). Ik kocht mijn exemplaar tweedehands. De vorige eigenaar had deze foto er gewoon bijgeplakt. Het is een foto die ooit gemaakt lijkt te zijn voor een postkaart. Maar omdat het formaat afwijkt en er geen opdruk op staat, en in combinatie met de kwaliteit van het papier, ga ik er van uit dat dit een originele foto is. Let op het koetsje links, en het wild bewegende figuurtje rechts.

1 opmerking:

johnny zei

LEUK MIJN OUDE SCHOOL TERUG TE ZIEN
HEB KLEUTER EN LAGERE SCHOOL DAAR
GELOPEN STOOP ANITA IS DE NAAM
BEN VAN 1961 ZAL NOG EEN FOTO
TOEVOEGEN SCHOOLFEEST TER GELEGENHEID VAN HET AFTREDEN VAN DIRECTRICE DE ROB