zondag 2 november 2008

Art Immo



Opnieuw twee foto's vanaf hetzelfde standpunt: de Stenenbrug. Zo heel veel lijkt er nog niet veranderd (op het verkeer na dan!) Het grote huis rechts op de oude foto is afgebroken. Het huis links ernaast staat er nog wel, en zelfs te koop. Voor een slordige €300 000. Ik heb me laten wijsmaken dat de bouwstijl art nouveau is. Maar voor Elise dit bevestigt, durf ik daar niet prat op gaan!
Bovenste foto: prentkaart uit de collectie van Hans Hoosemans, jaartal onbekend
Onderste foto: Simon, 30 oktober 2008

5 opmerkingen:

elise zei

Juist Simon.
Ik zal daar volgend weekend eens in het lang en het breed op ingaan. Hou uw favoriete blog in de gaten voor les 2 over art nouveau...

paul zei

Euh...waar zijn de tramsporen ?
Het stuk links lijkt meer op het perron van een groot spoorwegstation....

Hans H zei

Als ik een gokje mag wagen: ik denk dat de tramsporen zich achter de boompjes bevinden. Daar liggen ze nu ook.

Julie zei

Om even de tijdsgeest te situeren: de bovenste foto moet gemaakt zijn tussen 1912 en 1914. In 1914 werd een deel van de straat verwoest door een zeppelinaanval (http://krugerpleinpeperbus.blogspot.com/2010_02_01_archive.html) en ons huis is pas afgewerkt in 1912 (nummer 99).
Als iemand dit kaartje te koop weet: contacteer me aub! :)

Hans H zei

Dag Julie, er zijn verschillende postkaarten-te-koop-sites, zoals Delcampe (Borgerhout invoeren in de zoekfunctie). Je zou ook eens naar Collectomania kunnen gaan (aan de Stenenbrug!).

Die is wel duurder.