woensdag 11 november 2009

Ingezonden oproep


Beste,
Ik ben Erlin Theunynck, studente Geschiedenis aan de Universiteit van Antwerpen en dit jaar maak ik mijn masterscriptie. Het onderwerp van mijn scriptie is de zaal Roma in Borgerhout.
Ik heb uw blog gevonden tijdens een zoektocht op internet en vroeg mij af of jullie mij misschien zou kunnen helpen in mijn zoektocht naar materiaal over de Roma.
Zouden jullie eventueel bereid zijn een oproep te zetten op de blog voor informatie over de Roma met mijn email adres erbij? Ik ben namelijk nog op zoek naar allerhande materiaal en probeer mijn zoekpubliek zo veel mogelijk uit te breiden, maar dat is uiteraard niet zo voor de hand liggend.
Mochten jullie dat zien zitten, laat dan maar iets weten,
Met vriendelijke groeten,
Erlin Theunynck
erlin.theunync [@] gmail.com

(foto: zij-ingang van De Roma in de Appelstraat, door HH)

1 opmerking:

Miguel zei

een kleine anekdote voor de mensen die niet zouden begrijpen waarom de Roma ooit gesloten werd.
Ergens rond 1980 was er een nieuwe Bond film uit. Mijn grootvader ging met mijn broer en ik naar de middagvertoning in de Roma. Mijn grootvader , toen net op rust was een politieagent in Borgerhout, het toeval wil dat hij de mevrouw die in de box-office zat kende, ze gaf drie gratis kaartjes aan "Jos de polis". Toen we in de zaal kwamen was er niemand. De vertoning ging door voor 3 mensen in een zaal met 2.000 zitjes en dus met een omzet van 0 Bfr.