donderdag 25 maart 2010

Paparazzo / Held



Stond ik vanmorgen op mijn terras met als vaste voornemen een foto te nemen van en een postje te doen over de Peperbus en de zon en de aanstormende lente.

Door dat beeld als metafoor te gebruiken zou ik de toekomst én het verleden van Borgerhout vertellen. Terloops zou ik daarbij u, buurtbewoners en geïnteresseerde lezers betrekken.

Het zal voor een andere keer zijn. In mijn ooghoeken zag ik immers iemand door het park bewegen. Dokter Casman, voorzien van een prikker en een vuilbak. De afvalberg van een zonnige woensdagnamiddag aan het wegwerken. Een held. Echt waar.

Applaus.

4 opmerkingen:

Hans H zei

Dat mag inderdaad wel eens gezegd worden!

elise zei

Ik ben ooit ook eens met veel moed begonnen om de papierberg elke week op te ruimen.
Die moed is mij ondertussen in de schoenen gezakt...
Misschien een goed lentevoornemen om er terug aan te beginnen?

Coralin Jans zei

Als iedereen nu eens zijn eigen rommel mee naar huis nam...

Unknown zei

GO PAPAAAA!!! <3 :)