donderdag 16 juni 2011

Existentialisme




Waarom gaat een mens naar een infovergadering? Om slecht onderbouwde plannen aan te horen, of de niet ter zake doende kritiek daarop?

In ieder geval niet voor de aangekondigde hoogwaardigheidsbekleders. Op het infomoment van afgelopen woensdag zou Wouter Van Besien de inleiding verzorgen (maar die zat in TerZake, en was er dus niet), Patrick Janssens het slotwoord (maar die zat vast in het Vlaams parlement, kwam ook niet opdagen) en Ludo van Campenhout zou ook iets zeggen maar dat ging ook niet door (de reden daarvan heb ik gemist).

Over de inhoud: er zijn plannen voor een nieuw politiekantoor, een bibliotheek, een kinderopvang, een sportzaal en wat appartementen. De publieksvragen gingen (natuurlijk?!?!?!?!?!?) vooral over het parkeerprobleem, meer politie op straat, de hondenwei en andere al dan niet gerelateerde onderwerpen.


Op het plaatje: de hoek Turnhoutsebaan/Stenenbrug zoals die er ooit zou moeten komen te zien. Ik moet het nog zien gebeuren.

17 opmerkingen:

Beli zei

is dat waar de 24 langs gaat? tzou er altans beter uitzien dan nu

Hans H zei

Dit is waar de 10 rechtdoorrijdt, en de 24 naar rechts gaat. De sporthal staat ingetekend op wat nu de hondenwei is, op de plaats van de kinderopvang etc. is nu de zgn. bretelwei.

Beli zei

och ja nu zie ik de brug op den achtergrond, zag em eerst ni

Coralin Jans zei

Op papier ziet het er wel ok uit. Nu nog afwachten wat het in werkelijkheid wordt. De bib zo dichtbij vind ik alvast een aanwinst.

Ludo zei

Toen wij in 1960 de eerste plannen konden in kijken kwam die sporthal recht tegenover het huidige Hof ter Lo daar waar vroeger, de roller-skating, de voetbalvelden van Polibor en Gembo lagen, de korfbalvelden van Spartacus en Zonnestraal en een hondentrainig center was. Maar die sporthal is er niet gekomen. Waar ze deze sporthal gaan bouwen is dat enkel voor mannen. De vrouwen van de plaatselijke bevolking "mag" niet sporten.

jan zei

Ludo, waarom mag jouw vrouw niet sporten?

Ludo zei

Ik heb het over de plaatselijke bevolking....!

elise zei

Ik mag sporten hoor nochtans. En ondanks mijn niet-Antwerpse oorsprong ben ik plaatselijk.

Ik ben zelfs zo plaatselijk dat ik geen auto nodig heb om bij het geplande sportzaaltje te komen. Wat een geluk is, gezien het ontbreken van parkeerplaats.

fff zei

Nou nou, laat ze dat maar snel bouwen...ziet er leuk uit (op de schets) en gaat die 'lelijke' hoek op de T-baan wat opfrissen :-)

Hans H zei

Ziet er inderdaad leuk uit. De kritiek tijdens de infovergadering ging trouwens vooral (niet helemaal onterecht) naar het gegeven dat er publieke voorzieningen zijn voorzien met heel weinig p-plaatsen. Achterliggende gedachte is dat iedereen toch met de fiets of te voet komt.

Anoniem zei

INderdaad, leuk... dan kunnen we allen gezellig daar voetbal kijken met internationale matchen.
Btw, heb eens even gegoogled waar er overal een sporthal is in de omgeving... niet slecht hoor... als hier geen parkeerplaats is, kan je gelukkig doorrijden naar de volgende. http://maps.google.nl/maps/ms?msa=0&msid=201025083762871257168.0004a610432b1f60ac915
Bibliotheek? kheb dat niet nodig, e-books... veel beter, goedkoper, geen ziektes, geen missende blz., geen scheuren, enz.

Hans H zei

'Een hondenwei, ik heb dat niet nodig want ik heb geen hond.
Een parkeerplaats, niet nodig want ik heb geen auto.
Kinderopvang, overbodig want ik heb geen kinderen.
Een rusthuis, afschaffen want ik ben niet oud.'

Verder denken dan het eigen belang lijkt tegenwoordig erg moeilijk.

Anoniem zei

Vind ik ook Hans, daarmee dacht ik... effe solidair zijn met de rest?

Hans H zei

Sympathiek :)

Erwin zei

Tja, niet iedereen heeft de luxe om volgens het principe "De één z'n dood is de ander z'n brood" te leven...

Anoniem zei

Euh... erwin, zo zou ik niet beginnen man.. Dit is echt achterlijke praat dat ge verkoopt. Hier ben ik echt effe ni goed van... Wat doet gij voor werk? Zou je eens willen ruilen? een weekje maar? EERLIJK? ik denk da je het ni aankan... En wie werkt verdiend brood... Sommige mensen willen nu eenmaal werken... en hoe beter ge uw werk verzorgt, hoe meer brood ge kunt eten... Dat is in alles zo, vraag maar aan de bakker...
Als ge hier nog geen persoonlijke meningen moogt neertypen... waar zijn we mee bezig? Ge moet ni persoonlijk gaan beginnen é

jan zei

Och Benjamin, maak je niet zo druk.

Erwin werkt in de bib. Probeer iets creatief met dode bomen. Als we allemaal met elkaar lachen zou de wereld een pak mooier zijn.