vrijdag 11 juni 2010

Cliché-alarm



Borgerhout wordt wel eens meer in de media en cultuur opgevoerd.

Maar ook de populaire media - in casu strips - wisten Borgerhout wel te vinden.
In 1989 liet Pom zijn helden Piet Pienter, Bert Bibber en Susan naar Hamaj'Oewait vertrekken.

Uit de naam van die locatie kan men al afleiden dat men zich op het Arabisch schiereiland of in Noord-Afrika bevindt. Referenties naar Borgerhout kunnen dus gemaakt worden...en Pom stelde niet teleur.

En toch, ondanks mijn afkeer voor het herleiden van Borgerhout tot een cliché, vind ik het niet eens erg. En ik hoop u ook niet.

Tekening : Pom uit Piet Pienter en Bert Bibber nr. 43 Intermezzo in Hamaj'Oewait

3 opmerkingen:

elise zei

Een nieuwe favoriet in mijn blogstukjeslijstje!

Erwin zei

Helaas had ik geen inspiratie voor een titel :-(

Erwin zei

Oef, voor affluiten nog net op een titel gekomen ;-)