"De brede laan is de RINGLAAN rond Antwerpen. Op de vlakte vóór de Turnhoutsebaan komt het vertrek van de AUTOSNELWEG naar Duitsland., die dus daar op de Ringlaan zal aankomen. De banen in het wit zijn voor lokaal verkeer. Twee nieuwe en grote lanen, met dubbele rijbanen: Luit. Lippenslaan en Arth. Matthijslaan zullen de verbinding verwezenlijken met het intra muros gedeelte. Tussen deze twee nieuwe lanen, zoals aangeduid, zal het nieuwe gasthuis oprijzen.
De militaire gronden zelf zullen groene zone blijven en tot parken aangelegd worden. Ze zullen afgeboord worden met moderne appartementsblokken, om een zo groots mogelijk uitzicht te verkrijgen.
Deze plannen zijn nu definitief."
Aldus de gemeente Borgerhout in 1958. Eén blik op de kaart leert ons natuurlijk dat e.e.a. helemaal niet definitief was, want de uitvoering was totaal anders. Dat is tegenwoordig nog met eigen ogen te zien.
Over de Ring gesproken: de Vlaamse regering zou plannen hebben om die te verbreden tot 18 of 21 rijbanen. Ik vraag me af hoe definitief dat is.
De militaire gronden zelf zullen groene zone blijven en tot parken aangelegd worden. Ze zullen afgeboord worden met moderne appartementsblokken, om een zo groots mogelijk uitzicht te verkrijgen.
Deze plannen zijn nu definitief."
Aldus de gemeente Borgerhout in 1958. Eén blik op de kaart leert ons natuurlijk dat e.e.a. helemaal niet definitief was, want de uitvoering was totaal anders. Dat is tegenwoordig nog met eigen ogen te zien.
Over de Ring gesproken: de Vlaamse regering zou plannen hebben om die te verbreden tot 18 of 21 rijbanen. Ik vraag me af hoe definitief dat is.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten