vrijdag 16 juli 2010

Hoekjes en kantjes



Soms krijgt een mens eens een foto waarvan hij zich afvraagt: "Waar is die genomen?"

Dat had ik dus bij deze foto, die mij deed denken aan de geboortedorpen van mijn ouders.

En toch zijn we in Borgerhout: Na wat denkwerk herkent men in de achtergrond de oude gemeenteschool aan de Helmstraat waardoor we weten dat we ons in de Vinçottestraat bevinden.

De straat is nog smaller - niet veel, hoogstens twee meter - en de hoekhuisjes aan de linkerkant vormen nog de inrit van de Verboden Plaats, maar zullen plaats moeten gaan maken voor de sociale woningbouw die de Ferdinand Berckmansstraat zal kenmerken.

Maar dat is hier overduidelijk nog toekomstmuziek...

Tekst: Erwin. Foto: collectie Hendrik Roelandt.

2 opmerkingen:

Hans H zei

Knap gevonden! Ik was me al een jaar aan het afvragen waar deze foto genomen kon zijn.

*elementary, my dear Watson*

Erwin zei

Ik hoop dat mijn vermoeden klopt ;-)