vrijdag 15 april 2011

Wist gij dat al?





Goldpen was jaren een begrip in Borgerhout - voor mij dan toch, want ik ging er mijn vulpotloden, passers, sjablonen en tekenpennen kopen.

Begin jaren '60 was het groot nieuws dat de winkel zou verhuizen naar de overkant van de straat. De zaak bevond zich eerst op de Turnhoutsebaan 205 en kondigt hier zijn verhuis aan naar het nummer 182.

Daar zou de zaak niet echt lag blijven want op de foto ziet men al de eerste aanzet tot het slopen van het blok tussen de Schoenstraat en de Bakkerstraat waar de Vooruitzicht-building zal verrijzen.

Goldpen verhuisde nadien terug naar de overkant en dan zelfs uit Borgerhout.

2 opmerkingen:

Miguel zei

Tekenpennen kan je er niet meer kopen, maar de betere vul- of kogelpen kan je er nog steeds gaan halen. En natuurlijk nog even herinneringen ophalen over "de baan". De Goldpen was er als de kippen bij toen het Wijnegem Shopping Center de deuren opende. De winkel op de Turnhoutsebaan werd nog even gelijktijdig opengehouden , maar de omzet in Wijnegem viel mee en de winkel "oep de baan" ging dicht.

Erwin zei

Ik wist dat het ongeveer die periode moest zijn dat de winkel op de 'baan is gesloten.
Ze hadden mij dan wel al een tijd niet meer als klant omdat ik al mijn benodigdheden voor tekenwerk in 't Stad ging kopen; Er was in de buurt van de Academie nu eenmaal meer keus (Distel, Academia)en ik kon er planafdrukken laten maken en dat kon bij Goldpen nu eenmaal niet...

Niettemin, een verlies.