zaterdag 11 juni 2011

Café Warson




Deze gesigneerde foto van Stan Ockers viel in onze electronische postbus naar aanleiding van een stukje van afgelopen week (Grote sportavond). Op de foto schreef de Grote Ockers: "Met warme sympathie aan de familie Wils en café Warson". Café Warson is vervolgens doorgestreept.

Toch even een mailtje teruggestuurd naar de inzender, want van café Warson had ik nog nooit gehoord. Reactie:

"Café Warson was een café te Hasselt op het stationsplein. Daar ik als tiener een verwoede fan was van Stan en ik vaak te Hasselt kwam heb ik hem daar ontmoet samen met mijn ouders. Het was het jaar dat Stan zijn pink brak in de Tour. Na de Ronde waren er toen alle dagen na-criteria, zo was dat ook te Hasselt waar we toen waren. Stan gebruikte de keuken van “madam van het café” als omkleedruimte. Vandaar ons contact met hem als “Borgerhoutenaren”. Per ongeluk vernoemde hij ook de naam van het café op zijn foto dat hij bij nader toezien doorstreepte."

En zo ging er dus een streep door café Warson. Toch schijnt het nog te bestaan (Bampslaan 39 in Hasselt, inderdaad vlakbij het station). Zouden ze er nog weten dat de beroemde Borgerhoutenaar Stan Ockers ooit bij hen in de keuken stond?

foto/info: Ludo Wils

Geen opmerkingen: