Een conclusie die we van de week al trokken: benzinestations in woonblokken mogen niet meer. Vroeger wel, op de bovenste foto van de Dokter Van de Perrelei/kruising Luitenant Lippenslaan zie ik er maar liefst twee.
Die foto is uit 1970. Oorspronkelijk bijschrift:
Degelijke stratenaanleg en verlichting
Gedurende de voorbije 10 jaren werden te Borgerhout 75 straten opnieuw aangelegd teneinde een aangenaam en vlot verkeer mogelijk te maken. Deze straten hebben een lengte van 15.170 m en een oppervlakte van 119.786 m3. Geen wonder dat de omliggende gemeenten Borgerhout benijden om zijn degelijk onderhouden wegen.
Dr. Van de Perrelei - belangrijke verkeersader extra-muros.
Bovenste foto uit "Borgerhout, 26 september 1970, plechtige inhuldiging van het nieuwe administratie centrum", collectie Jef Neefs
Die foto is uit 1970. Oorspronkelijk bijschrift:
Degelijke stratenaanleg en verlichting
Gedurende de voorbije 10 jaren werden te Borgerhout 75 straten opnieuw aangelegd teneinde een aangenaam en vlot verkeer mogelijk te maken. Deze straten hebben een lengte van 15.170 m en een oppervlakte van 119.786 m3. Geen wonder dat de omliggende gemeenten Borgerhout benijden om zijn degelijk onderhouden wegen.
Dr. Van de Perrelei - belangrijke verkeersader extra-muros.
Bovenste foto uit "Borgerhout, 26 september 1970, plechtige inhuldiging van het nieuwe administratie centrum", collectie Jef Neefs
1 opmerking:
Op deze foto zien we 3 benzinestations (2 rechts en 1 links) waarvan er inderdaad 2 echt onder de appartementen gelegen zijn. Maar 1 kruispunt verderop waren er nog eens 2 (hoek Berchemlei-K.De Preterlei en hoek K.De Preterlei - Arthur Matthyslaan). Meer noordelijk waren er dan nog eens 2 op de Stenenbrug (kruispunt met Morckhovenlei , nu de ING en kruispunt met de Collegelaan. Op de Turnhoutsebaan was er één op de hoek met de Zegelstraat. Hoek Turnhoutsebaan-Statielei was ook een benzinestation. Allé, 't stond vol.
Een reactie posten