dinsdag 28 juni 2011

Verwarring / Duiding


Soms ben ik het warhoofd van de redactie. Altijd ben ik dat. Vergeten aan zevenhonderd per uur en alles. Enfin. Een tijd geleden meldde ik trots de vinder te zijn van een poort en wat dat dan was en zou moeten zijn. Dacht ik dat we extra muros waren, merkt Hans op dat ik me vergis. Foorplein moet je wezen, vertelt hij in de reacties.

Dat alles terwijl de verduidelijking gewoon in de collectie van Hendrik Roelandt terug te vinden is. Met pijlen en alles erop en eraan. Hier staat de poort. We zijn op een plek die vandaag Zendelingenstraat of Vooruitzichtstraat heet en dat is allemaal intra muros te doen. Dat u (en ik) het niet meer vergeten.

1 opmerking:

Hans H zei

Geen verbetering deze keer, maar wel een aanvulling :)

Deze foto staat ook online op de site van Karel Van Bosch: http://users.skynet.be/bs906999/index.htm