zaterdag 17 maart 2012

Van Enen Bakker








Het Gerucht blijkt Waar. Er komt inderdaad een bakker op de hoek van de Reuzenstraat en de Tabernakelstraat. En de buurt is daar volgens mij collectief blij om. Volgens het plakkaat aan het raam wordt de naam Het Broodhuisje, en dat lijkt me een treffende omschrijving voor een huisje waar brood verkocht wordt. De opening is voorzien voor 2 april. Hopelijk wordt het een waardige opvolger van de legendarische (maar verdwenen) buurtwinkel De Toren.

En nu het toch over bakkers gaat: de middelste foto kreeg ik deze week van Xavier Van Mol. Begeleidende tekst:

"Een paar werknemers van de kwaliteitsbakker PIERLÉ, gevestigd in de Borsbeekstraat, aan het kruispunt van de Borsbeek-, Gijsels-, Gravin- en St. Lucasstraten. Tot voor kort werd dezelfde bakkerij nog uitgebaat door een Marokkaanse bakker en is ze nu (definitief ???) gesloten en klaar voor afbraak of verbouwing? "

Dat moet bijna wel over Het Zonnebrood gaan. Dat is inderdaad al weer een tijdje dicht. Jammer, want ik ging daar altijd mijn stokbrood halen. Dat zal ik nu in Het Broodhuisje gaan doen. Vanaf 2 april.

titel = een oud volksliedje (met ik op mandoline)

1 opmerking:

x zei

hey,

Hans ik heb ook nog een foto gisteren in bezit gekregen van een bakker op t plein, volgend die mevrouw dateert hij van de jaren 50, het is een foto van mijn huis ( snoepwinkeltje) met daarnaast een bakker...