zondag 13 mei 2012

Kere weerom, reuske, reuske...





Het was toeval. Ik reed voor mijn krantenjobke van Sint Andries in Antwerpen naar het Sterkshof in Deurne. En in de Collegelaan botste ik op een stoet. Kleurig uitgedoste kleuters en eerstejaars leerlingen stapten parmantig door de straten. Het waren de kinderen van basisschool Mariagaard uit de Griffier Schobbenslaan. 

De school vierde haar lentefeest, ondanks dat de dag soms ook wel wat weg had van een herfstdag. Maar niet gezeurd, het was feest want het was ook de ‘maidentrip’ van Rikki de reus.  Je weet wel, de oproep in het kader van het reuzenjaar waarbij gevraagd werd om een eigen reus te maken?  Die van Den Dreihoek waren zowat de eersten en liepen zelfs al met hun giraf mee in de vorige reuzenstoet: zie hier.

Ook de school heeft zich aan het werk gezet.  En het resultaat mag gezien worden. Als goede persmuskiet had ik mijn fototoestel bij. Dus geniet mee van de reuzenstoet van Mariagaard.

Titel = lied

Geen opmerkingen: