zondag 26 augustus 2012

Babyhemel




Van der Keilenstraat nr. 37, een pand dat op de inventarislijst van de mannen van Onroerend Erfgoed staat. Zelf zeggen ze er dit over: Enkelhuis in neo-Vlaamse renaissancestijl met jaartal 1888 (gevelsteen). Eenvoudige lijstgevel met hoger opgaand dakvenster onder driehoekig fronton. Karakteristieke decoratie met diamantkoppen.
Nu is er een kinderopvang, met de toch een beetje macabere naam Babyhemel. Zo authentiek als de buitenkant is, zo niet-authentiek is de binnenkant. Zegt Oskar (1 jaar), vaste klant.
bovenste foto uit het archief van Agentschap Onroerend erfgoed

2 opmerkingen:

Unknown zei

Hallo Hans H,

ik ben een beetje verontrust door je melding "zo niet authentiek is de binnenkant".
Zou ik er beter mijn toekomstige baby niet naar de opvang laten gaan? Bedoel je dat er iets mis is met die kinderopvang?

Kan je aub snel reageren?

Lena

Hans H zei

Dag Lena, ik bedoel niks negatiefs over de opvang hoor. Alleen maar dat het er aan de buitenkant 19e eeuws uitziet, en aan de binnenkant niet. Qua kinderopvang lijkt me dat alleen maar positief :)