donderdag 23 augustus 2012

Dromen zijn bedrog



Dromen kunnen soms ook waarheid zijn, zegt deze advertentie van de verdwenen winkel Bernardy aan de Turnhoutsebaan. Eén sportvest met bijgepaste broek voor 495 fr. bijvoorbeeld, als dat geen droom is. Kontant en krediet, alles was mogelijk. De kredietcrisis begon in 1961, dat lijkt me duidelijk.
 
Ten tijde van deze reclame zat het 'goedkende kledingmagazijn' nog op nummer 35, maar ik herinner me een foto waar Bernardy een eindje opgeschoven was op de baan (hier). Uiteindelijk hebben ze het niet gered. Dromen zijn bedrog.

4 opmerkingen:

Miguel zei

Ik kan mij vergissen, maar ik denk het niet. Bernardy heeft na het nummer 35 (dat heb ik zelf niet geweten) zijn winkel gehad op de hoek van de Turnhoutsebaan en de St-Janstraat (kant van de Alvo/Nopri). Van daar zijn ze verhuist naar nummer 203/205.

Anoniem zei

Op de hoek van de St.-Janstraat zat klerenwinkel Excelsior. Naar het schijnt zat Bernardy eerst tegen de Carnotstraat waarna ze zijn verhuisd naar ergens in de buurt van de Eliaertsstraat.

Miguel zei

Meneer Heiremans, u heeft gelijk. De naam Excelsior komt mij nu heel bekent voor. Misschien vergis ik mij weer, maar de Excelsior is verhuisd van die hoek naar ergens dichter stad inwaarts en misschien weet u naar waar juist ?

Aan Hans, er waren nog heel wat (duurdere) kledingzaken op de Baan waar we nog geen foto's van hebben : hier alvast een paar namen: den "Ambassadeur" , "Van Gelder" , "Maurice", "Cavallo" , "Cadette"

Miguel zei

Effe over de Turnhoutsebaan ge-googlemaps-t. Excelsior is verhuisd naar het nr 257 (een wilde, maar toch niet zo wilde gok)