dinsdag 16 april 2013

Bloembak te huur




Toen ik enige tijd terug langs het Jan Borluutplein fietste, zag ik daar een plaat in een bloembak staan. De boodschap was kort en duidelijk: “Bloembak te huur:  0800 25 825”. Nu er steeds meer schaarste is van open grond in deze stad zag ik plots mogelijkheden. Met de levensfilosofie van Theophiel Boemerang uit de Suske en Wiskereeks, “Kleine percentjes, grote ventjes”, in gedachte, dansten de dollartekens al in mijn ogen. Dus draaide ik het telefoonnummer.

Het was het nummer van Opsinjoren. En het gaat hier om een gezamenlijke actie van Opsinjoren en Wijkoverleg. Er worden buurtbewoners gezocht die deze bloembak willen onderhouden. In ruil geeft Opsinjoren de plantjes. Dit alles is een onderdeeltje van de Lentepoets op 27 april. Waarbij de bewoners van de verschillende straten uitgenodigd worden om met zijn allen de straat schoon te maken. Als teken van appreciatie krijgen deze mensen een bloembak om op de vensterbank te zetten.

Ik zal mijn speculatieve plannen voorlopig maar opbergen. Maar wie in de omgeving van het Jan Borluutplein zich geroepen voelt om de buurt op te fleuren, kan zich nog steeds aanbieden op het bovenstaande telefoonnummer.

Geen opmerkingen: