vrijdag 30 augustus 2013

Eieren na Pasen







Het waterzuiveringsstation met de 'paaseieren' - eigenlijk een gistingsinstallatie voor het slib - aan het Schijnpoort langs de Noordersingel. Het terrein ligt verdeeld over drie districten - 2060, Borgerhout en Merksem, dus past het hier wel.

Na een tochtje naar het containerpark passeerde ik hier en werd mijn adem afgesneden door de geur.
Die stank schijnt de meeuwen echter niet te hinderen. Integendeel, ze waren en masse aan het pootjebaden. Sterke vogels...

Wat die paaseitjes van foto 1 betreft: Eén mijner leerkrachten beweerde dat deze ooit waren ingepakt om er daadwerkelijk als paaseieren uit te zien. Kan iemand dit bevestigen?

Foto's : Mezelf

4 opmerkingen:

Coralin Jans zei

Zeker weten. Helemaal in het begin van hun carrière waren de eitjes in lelijke grijze beton en één of andere leukerd had daar een strik op 'geschilderd' Ik weet niet meer of het geschilderd was, maar de strik herinner ik me wel degelijk.

raymanscape zei

Hah ja, die strik herinner ik me ook!
(maar ook ik kan me niet herinneren of het nu geschilderd was of niet).

Dat is minstens 30 jaar geleden, zeker?

Unknown zei

Moet inderdaad in de jaren 80 geweest zijn, en volgens mij geschilderd.

Alain (CnDO) zei

Zowel mijn moeder als ikzelf hebben die strik rond de "eieren" gezien. Dat was op het einde van de jaren '80 als ik me niet vergis.