vrijdag 16 augustus 2013

Met een kunstenaar op café







Hier al eens ter sprake gebracht, de Borgerhoutse kunstenaar Pol Mara.

In de zaterdagbijlage van de GvA (Citta) stond een tijdje gelden een artikel over Pol en daarbij bovenstaande foto: Pol in een café in Borgerhout.

Hip en trendy voor die termen hip en trendy waren en onze hoofdredacteur geen grijzende en uitvallende haren bezorgden.

Helaas is de naam niet leesbaar, maar ik vermoed dat het een café was, gelegen dicht bij zijn atelier.
Dus, als er iemand is die wat meer weet...

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Zou het kunnen dat de naam van het café 'Perfect' is?

Hans H zei

En waar was café Perfect?

Anoniem zei

Als er wordt van uitgegaan dat het café in de buurt van de Prins Leopoldstraat moet gelegen zijn denk ik dat het café zich tegen de hoek met de Turnhoutsebaan bevond. In mijn tijd heette dat de 'Tervant'. 't Is maar een vermoeden hé Hans.

Unknown zei

Aangezien horeca niet supergauw plots een gewoon woonhuis wordt (vaak blijft de bestemming toch min of meer dezelfde) en aangezien Hieronymus hierboven spreekt van een café tegen de hoek, lette ik onlangs op het (bijna) hoekcafé dat er nu is (een Marokkaans iets, niet op de hoek zelf maar ernaast, in de straat) en ik zag dat de constellatie van de keldergaten verdacht veel op deze leek.