donderdag 17 april 2014

Stoont als een garnaal


Het Simplisties Verbond zong het al zoveel jaren geleden:

“Wij zijn zo stoont als een garnaal
Stoont als een garnaal
Neem nog maar een haal
Want stoont als een garnaal
Zijn we allemaal"

En waaraan erken je iemand die zo ‘stoont’ als een garnaal is? Ja, aan zijn troebele ogen, maar dat bedoel ik niet. OK, aan zijn ingevallen wangen, dat weet ik ook wel, maar ik bedoel iets anders. Aan zijn bleke huidskleur? Zeg, weten jullie echt niets beter? Dan zal ik het jullie zeggen: aan zijn gelukzalige glimlach. Ah voila, nu weten ze het ineens allemaal.

Of het een nu met het ander te maken heeft weet ik eigenlijk niet. Maar vishandel De Garnaal heeft de Zilveren Glimlach van Borgerhout gewonnen. Elk jaar gaat de stad Antwerpen op zoek naar de beste buurtwinkel. De allerbeste wint de Gouden Glimlach, maar per district is er ook nog een laureaat die de Zilveren Glimlach krijgt. Vorige jaar was dat Optiek Cathy De Swert van de Vosstraat. Dit jaar is het vishandel De Garnaal aan de Gitschotellei 371. Uitbaters Vincent en Peggy Vergauts namen deze zaak nog maar enkele maanden geleden over. Klaarblijkelijk doen ze dat zo goed dat ze als beste Borgerhoutse winkel uit de bus kwamen.

Titel = lied

Geen opmerkingen: