woensdag 7 mei 2014

Bloed geven doet leven



Een echte scout doet elke dag één goede daad. Zo ook onze Jins van de 83ste Sint-Priscilla. Gecharmeerd door de missie van het Rode Kruis, zo treffelijk samengevat in de slogan “Bloed geven doet leven”, besloten zij om zelfklevers van deze organisatie te gaan verkopen. En dus stelden ze zich op een zaterdagochtend strategisch op aan Schijnpoort. Tegen de avond hadden ze heel veel wagens zien passeren met daarin een staalkaart van de Antwerpse bevolking. En wat waren de slotconclusies? 

Hoe bleker de chauffeur, hoe williger om te kopen. Autovoerders van Aziatische origine blijven pal voor zich uit staren. Kopers zijn van alle leeftijden, maar echt oude mensen, pakweg 70+, verschansen zich in hun wagen. De bereidwilligheid om te steunen is omgekeerd evenredig met de aankoopprijs van de auto. Hoe eenvoudiger de mensen eruit zien, hoe makkelijker dat ze positief reageren. Sommige mensen moedigen aan, anderen dan weer maken zich enorm interessant met ongelooflijk flauwe grappen, genre “maske, wilde gij mij mond op mond beademen?” 

Op het einde van de dag worstelde leidster Merel met de existentiële vraag: “Zou iemand die geen sticker van het Rode Kruis koopt in geval van nood ook het bloed weigeren?”

titel = campagne

Geen opmerkingen: