Een echte scout
doet elke dag één goede daad. Zo ook onze Jins van de 83ste Sint-Priscilla.
Gecharmeerd door de missie van het Rode Kruis, zo treffelijk samengevat in de slogan “Bloed geven doet leven”, besloten
zij om zelfklevers van deze organisatie te gaan verkopen. En dus stelden ze
zich op een zaterdagochtend strategisch op aan Schijnpoort. Tegen de avond
hadden ze heel veel wagens zien passeren met daarin een staalkaart van de
Antwerpse bevolking. En wat waren de slotconclusies?
Hoe bleker de
chauffeur, hoe williger om te kopen. Autovoerders van Aziatische origine blijven pal voor
zich uit staren. Kopers zijn van alle leeftijden, maar echt oude mensen, pakweg
70+, verschansen zich in hun wagen. De bereidwilligheid om te steunen is
omgekeerd evenredig met de aankoopprijs van de auto. Hoe eenvoudiger de mensen
eruit zien, hoe makkelijker dat ze positief reageren. Sommige mensen moedigen
aan, anderen dan weer maken zich enorm interessant met ongelooflijk flauwe
grappen, genre “maske, wilde gij mij mond op mond beademen?”
Op het einde van
de dag worstelde leidster Merel met de existentiële vraag: “Zou iemand die geen
sticker van het Rode Kruis koopt in geval van nood ook het bloed weigeren?”
titel = campagne
titel = campagne
Geen opmerkingen:
Een reactie posten