zondag 31 augustus 2014

Nonkel Mich

 
 

 

Ongeveer 2 jaar geleden postte ik op deze blog een stukje over het overlijden van Michaël Dierckx, en onlangs kreeg ik een mail van hem. In ieder geval dan toch van een verwante naamgenoot. Inmiddels werd per e-mail ook een foto van nonkel Mich bezorgd, die staat hierboven. Hieronder nog eens de tekst van de mail die ik al eerder als update bij de oorspronkelijke blogpost toevoegde:
 
Beste,

Ik was zeer verrast om meer dan 30 jaar na zijn overlijden op jullie blog het bidprentje te vinden van mijn oom, peter en naamgenoot Michaël Dierckx.

De informatie van Ludo D klopt als een (peper)bus: hij is wel degelijk jaren onderpastoor geweest in de parochie OLV ter Sneeuw en is begraven in Kasterlee.

Hij rust er naast zijn ouders die ongeveer een half jaar na hem, kort na elkaar, op hoge leeftijd overleden.

Als jullie (Ludo??) nog herinneringen hebben aan mijn peter en die willen delen, hoor of lees ik ze graag.

In de familie Dierckx gaat ‘nonkel Mich’ nog regelmatig over de tongen.

Uit zijn Borgerhoutse periode zijn ons vooral zijn blitzbezoeken aan Kasterlee bijgebleven met zijn vespa of zijn Renault R4.

Voor ons ook onvergetelijk, zijn nuchtere reactie nadat zijn fiets in Borgerhout gestolen was: ‘iemand anders zal hem beter hebben kunnen gebruiken’.
 
Pittig detail: mijn vader (93 intussen) is de oudste broer van mijn peetoom en was tegelijk peter van zijn jongste broer.

Zo ging dat vorige eeuw in de grote Kempense gezinnen J
 
Complimenten voor jullie leuke blog!

Met hartelijke groet.
 
Michaël Dierckx

Geen opmerkingen: