maandag 20 oktober 2014

A star is born




Zaterdag ging in de buurt van het vliegplein het  35ste en misschien wel maar hopelijk niet het laatste Herfstfeest van buurtgroep 't Vliegerke door. Veel volk, leuke animatie voor kindjes, een hapje en een natje voor minder jong en oud. En verder ook nog een gesmaakt optreden van de djembe cover band Baby Dry. 

Best een prettig groepje, die Baby Dry. Zij spelen covers van populaire nummers. De zanger heet Andy, wat mij onmiddellijk liet denken aan "Andy en Bessy" van studio Vandersteen. Dat was in mijn kinderjaren een van mijn  lievelingsstrips, samen met "Piet Pienter en Bert Bibber". En in mindere mate "Pol, Pel en Pingo". Wat later kwam daar ook nog Rozenbottel en Duifje Vleugelslag bij. Dat was dan meer in mijn puberjaren. Eigenlijk kwam dat omdat die Duifje Vleugelslag de getekende versie was van de mooiste vrouw die je maar kunt inbeelden. Achteraf bekeken, niet zo verwonderlijk want Duifje Vleugelslag kwam uit de pen van striptekenaar Danny die later begonnen is met de reeks Rooie oortjes.

Maar we dwalen af. Ik was bij het groepje Baby Dry. Midden tijdens het optreden, trippelde er plots een klein meisje naar het podium, klauterde er op en ging pal voor zanger Andy staan. En Andy nam haar onmiddellijk op de arm om samen een duet te zingen. Die kleine meid is voorzeker een stralende toekomst beschoren. Zij is duidelijk niet de eerste de beste. Ze wandelde trouwens hier al eens door deze blog: Ilayna Defillet. Onthoud die naam, daar gaan we later nog van horen.

Titel = film in 3 versies.

Geen opmerkingen: