woensdag 21 december 2016

Crime Scene/Crowd Funding


Dit lijkt een aflevering van een misdaadserie. Ik probeer het kort en bondig te houden, en met een happy end.

Antwerpen is juist weer uitgeroepen tot cocaïnehoofdstad van Europa, en er is een soort van War on Drugs vanwege het stadsbestuur, en dat flopt nogal. Dat wil zeggen dat al de ellende gewoon doorgaat. Ik citeer de Gazet: "Onbekenden hebben in de nacht van zondag op maandag een aanslag gepleegd op de woning van cocaïnesmokkelaar Mohamed E.H., de rechterhand van de ontvoerde en vermiste drugsbaron Abdelkader Bouker. De daders joegen drie kogels door de voordeur van het huis [in de Guldensporenstraat] en probeerden brand te stichten met een molotovcocktail."

Een dag later: "De 91-jarige Adolf Goossens zag gisteren hoe zijn Opel Corsa in lichterlaaie was gezet met een molotovcocktail. “Ik heb die brandende fles met mijn wandelstok van mijn auto geslagen.”

En nu is er een probleem voor Adolf, want zonder auto kan hij geen boodschappen meer doen en kan hij z'n familie niet meer bezoeken. Ene Jan van Gulck startte een inzameling om voor Adolf een nieuwe wagen aan te schaffen - de teller staat op het moment van schrijven op 748 euro. Meedoen kan HIER.

foto:GvA

Geen opmerkingen: