vrijdag 30 december 2016

Ryland



 
Soms komen dingen samen. Afgelopen week was ik ergens achteraan in De Roma, en daar hangt een affiche van een optreden van de Amerikaanse muzikant Ry Cooder. Een oud affiche uiteraard, na de gloriedagen van De Roma als cinema werd het vooral een podium voor artiesten. We zagen hier eerder al wat ronkende namen voorbijkomen (AC/DC, Paul McCartney en Lou Reed), allemaal in de jaren 1970 en 1980. Het optreden van Ry Cooder vond trouwens plaats in 1980.
 
Nu wil het toeval dat een tweetal weken geleden de allereerste biografie van deze meestergitarist verscheen. Van de hand van een Vlaming nog wel (uitgeverspromo HIER). Omdat ik een grote Ry-fan ben zakte ik af naar de boekvoorstelling in de Groene Waterman, en ik heb het boek bijna uit.
 
Dit is geen boekenrecensie-site, maar als ik een leestip mag geven: de muziek is beter.


Geen opmerkingen: