donderdag 26 januari 2017

De Haarkar / DJ Baard



En hop! (of beter: knip!), alweer een tof project uit Borgerhout. Het was al langer een soort van traditie, de maandelijkse kapster in Bar Leon, maar nu is er een nieuwe - Peggy - en die knipt vanuit een heel tof idee. Met een caravan trekt ze vanaf januari door Antwerpen om sociaal kwetsbare groepen een mooie haarsnit aan te meten. De Haarkar wil hiermee de mensen een stukje waardigheid terug geven.

Uit de krant: "Ik wil iedereen knippen. Ik wil een klantenbestand opbouwen van kapitaalkrachtige mensen die dan een knipbeurt aan 30 euro krijgen. Mensen die het moeilijk hebben, krijgen een sociaal tarief, of knip ik gratis. Ik wil beiden, gelijk verdeeld, de rijkere betalen voor de armere", vertelt Peggy.

Op zondagmiddag 12 februari vindt u haar weer in Bar Leon. Muzikale omlijsting door DJ Baard, de hairjazzman. Geknipt voor iedereen!

(zie ook: de haarkar.be)

2 opmerkingen:

Rob Vanderwildt zei

Geknipt hoef ik niet, maar ik wil wel een knipbeurt doneren. Is dat al voorzien? robvanderwildt@telenet.be

Hans H zei

Er is een soort crowdfund actie, zie de facebookpagina van De Haarkar.