donderdag 9 oktober 2008

Bocht



Deze postkaart ben ik al vaker tegengekomen. Je kunt hem onder andere op de website van het Stadsarchief Antwerpen vinden. Dit zou de Kattenberg zijn. Volgens het Stadsarchief rond 1920. Maar wantrouwend van aard als ik ben geloof ik dat eigenlijk niet. In de Kattenberg zit helemaal geen bocht. En als je het plattegrondje van 1900 bekijkt zat-ie er toen ook niet. Het lijkt me eerder de Helmstraat. Of de Pothoekstraat. Of de Borsbeekstraat. Weet ik veel welke straat, maar niet de Kattenberg. Wie het weet mag het zeggen. En als het wel de Kattenberg is hoor ik het ook graag.

(kaart uit de collectie van Maria Verhaert, plattegrond uit ¨Geschiedenis van Borgerhout¨ van Fl. Prims (1936)

1 opmerking:

Hans H zei

Opgelost. Dit is de huidige Bothastraat. Heette toen nog Kattenberg. Eerste straat rechts is de Sint Mattheusstraat.