zondag 5 oktober 2008

Parkeerdruk


Een parkeerplaats vinden in deze buurt is net zo moeilijk als de bekende naald in een hooiberg. Met af en toe een beetje illegaal parkeren valt daar nog mee te leven. Ware het niet dat de politie van de noodsituatie gebruik maakt om eens flink geld te scheppen. De parkeerboetes vallen als herfstbladeren. Zaterdagmiddag reden hier weer twee agenten in een busje rond. En met een kladblokje, om nummerplaten te noteren vanuit dat busje (uitstappen is te veel moeite vermoedelijk). Ik er naar toe. Met frisse tegenzin draaide de verbalisante het raampje open. Waarop ik vriendelijk aangaf dat ik het niet eerlijk vind dat mensen bekeurd worden voor foutief parkeren als er simpelweg onvoldoende plaatsen beschikbaar zijn. Mevrouw de agente zei dat er om de hoek nog genoeg plaatsen waren (= niet waar). En dat ze alleen maar opdracht krijgen, en dat ze daar dus verder niets aan kunnen doen. Befehl ist befehl, weetjewel. De cursus ´zelfstandig denken´ was blijkbaar volzet toen zij in dienst kwamen.

Nu de omringende wijken inmiddels bewonerskaarten hebben krijgen wij hier vermoedelijk de overloop. Helemaal als er voorstellingen in De Roma zijn. Niet dat ik juichend zo´n kaart in ontvangst zal nemen, maar als het toch moet dan maar snel. Misschien dat het dan wat rustiger wordt.

Nog even over de foto: Krugerplein ten tijde van minder parkeerdruk. Ik vraag me af of die auto rechts correct geparkeerd staat. Anders een boete met terugwerkende kracht natuurlijk. We kijken in de Generaal de Wetstraat. Het lyceum (toen belastingkantoor) aan de linkerkant van die straat. Het ding uiterst links is een prehistorische gsm mast. Interessant om deze foto qua invalshoek met deze te vergelijken.

3 opmerkingen:

Sarah zei

Ja, het parkeren is echt hel geworden. We hebben vrijdag voor de eerste keer in de vier jaar dat we hier wonen op de Turnhoutsebaan moeten parkeren. Nu maar duimen dat onze bewonerskaarten in de toekomst iets zullen opleveren maar ik vrees ervoor, als ik verhalen van soortgelijke situaties hoor. :(

Hans H zei

Ja, lap. Net de eerste parkeerboete in 8 jaar gekregen. Ze hebben het gelezen, zeker.

Hans Gooris zei

Moet ik ook nog vaststellen dat de straten rond de peperbus meer en meer de vaste standplaats voor karretjes is geworden. Gisteren werden niet minder dan zeven plaatsen ingenomen door een kar, al dan niet met nummerplaat. Sommige van die karren, pleisterplaatsen voor zwerfvuil, staan al weken ongebruikt te schilderen in de schaduw van de toren.