vrijdag 5 december 2008

Brief aan de Sint




Beste Sint,

Mijn jongste zoon legde mij gisteren haarfijn uit dat de hulp van de ouders essentieel is om als kind kadootjes te krijgen van U. Mama´s en papa´s moeten ervoor zorgen dat er wortels in huis zijn, dat de schoen goed klaar gezet wordt en dat er geholpen wordt bij het schrijven van een goeie brief. Want niet alle kinderen kunnen al zelf schrijven natuurlijk.
Josse wist te vertellen dat kinderen, van wie de ouders niet geloven in de Sint, geen bezoek krijgen van de Heilig Man. Ik vind dat eigenlijk totaal niet correct van U, beste Sint. Maar ik zal het zekere dan toch maar voor het onzekere nemen, en er met al mijn mogelijkheden voor zorgen dat u mijn lieve kindjes niet overslaat.
De schoenen zijn al twee keer gezet. Met succes – waarvoor dank. De brief is geschreven en door uw pieten afgehaald. Ook merci. Ik hoop dat u gemerkt heb dat wij koeken met uw beeltenis hebben gebakken en dat er tevens prachtige portretten van u en uw knecht voor ons raam hangen.
Hierbij voor de zekerheid nog een recent dakenplan van onze straat en omgeving. Toen we de documentaire van de werking van uw pakjesbedrijf nog eens bekeken, merkten wij namelijk op dat uw plan er een beetje gedateerd uit ziet. Wij zouden absoluut niet willen dat u vannacht toeren tegenkomt terwijl u de robot en lego door onze schoorsteen tracht te duwen. Tip: wij laten onze achterdeur op een kiertje staan vannacht.
Alvast hartelijk dank voor het gelukkig maken van mijn bloedjes van kinderen.
Elise (mama van Wannes en Josse)

Geen opmerkingen: