maandag 30 augustus 2010

De wet van de remmende voorsprong


Een foto bij een krantenbericht over de verbreding van de Helmstraat (onbekend uit welke krant of van wanneer).

Oorspronkelijk onderschrift: "Een gezicht van op de Turnhoutsebaan. De verbreding loopt slechts tot aan de Groenstraat. Om de groeiende verkeersdrukte op te vangen moet heel de Helmstraat op die breedte komen."
De huizenrij links is voor zover het oog op deze foto reikt inderdaad afgebroken, maar een eindje verder is men daar mee gestopt.

In het verbrede deel werden later verkeersremmende maatregelen getroffen.

Om de groeiende verkeersdrukte op te vangen.

Foto uit de collectie van Hendrik Roelandt.

1 opmerking:

Miguel zei

Aan de linkerkant staat een Ford Taunus (type TC1) die werd geintroduceerd in het najaar van 1970. Zelf kwam ik daar 4 keer per dag voorbij als ik naar de lagere school ging tussen 1972 en 1978. Ik meen mij te herinneren dat het hoekhuis vooraan links er al niet meer stond. Mijn gok voor deze foto is dus 1971.