maandag 19 maart 2012

Haus am See





Hier bin ich gebor'n und laufe durch die Straßen!
Kenn die Gesichter, jedes Haus und jeden Laden!

Toen Hans mij enige tijd terug vroeg of ik niet af en toe een bijdrage voor de Krugerplein & Peperbus blog wilde maken, moest ik toch even nadenken. Ik woon dan ook in Deurne, weliswaar enkele meters voorbij de grens. Maar voor je het weet gaan mensen denken dat je annexatieplannen hebt.

Dat was volgens Hans geen probleem, maar ik ken de uithoek van Borgerhout tegen het vliegveld aan nogal goed. Om zanger Peter Fox te parafraseren: “Hier ben ik geboren en loop door de straten, ken de gezichten, ieder huis en iedere winkel.”


Volgende foto is genomen in de Cruyslei. Deze straat ligt gedeeltelijk in Borgerhout, gedeeltelijk in Deurne. Een leuk detail is dat je in deze straat twee parken kunt zien: Te Boelaarpark en Boekenbergpark. De foto’s zijn genomen in de richting van Deurne. Op de oudste foto zie je dat de straat nog niet vol gebouwd is. Op de achtergrond rechts staat een paal voor de telefonie. En niet iedereen had een auto.

Wilfried

Hier bin ich gebor'n, hier werd ich begraben
Hab taube Ohr'n, nen weißen Bart und sitz im Garten
Meine 100 Enkel spielen Cricket auf'm Rasen
Wenn ich so daran denke kann ich's eigentlich kaum erwarten

Titel = lied, bovenste foto uit de collectie van Hendrik Roelandt

Geen opmerkingen: