vrijdag 10 augustus 2012

A la claire fontaine




Toen ik enkele dagen terug door het Te Boelaarpark wandelde, kwam ik voorbij het vijvertje met fontein. Spelende kinderen zochten verkoeling in het water. De vijver lag voor het kasteel dat echter roemloos werd afgebroken. Dat kon je al eerder lezen hier.  Ik weet niet of de vijver deel van het landgoed was. Of dat de Borgerhoutse bestuurders van toentertijd vonden dat het chique stond in hun nieuw aangeworven park. Wie het weet mag het nu zeggen.

Wat het ook moge wezen, ik moest plots aan het mooie traditionele Franse lied “A la claire fontaine” denken:

A la claire fontaine
M'en allant promener
J'ai trouvé l' eau si belle
Que je m'y suis baigné

De gedachten voerden mij naar een ver verleden. Herinneringen die bij het ouder worden aan waarde winnen.

Il y a longtemps que je t'aime
Jamais je ne t'oublierai.

Titel: lied 

Geen opmerkingen: