zaterdag 13 juli 2013

Mijn mansarde



Stel dat ik een mansarde zou hebben dan zou ik volgend zich hebben. Uiteraard eerst de huizen van mijn overburen. Maar daarachter zie ik dan op de zuidoostelijke uithoek van Borgerhout. Het gebied achter het Te Boelaarpark, tegen het vliegveld aan. Zo ver van het Moorkensplein dat een districtsschepen zich ooit eens openlijk afvroeg of dat die straten daar nog wel tot Borgerhout behoorden. Mooi wel.

Op de bovenste foto zie je rechts het begin van de Jozef Libertstraat. Over de huizen van de Victor De Langhestraat (Deurne) heen merk je de achtergevels van deze straat. Verder door zie je huizen van de Gitschotellei en daarachter het park. Het gebouw met de kraan stond hier al eerder te pronken. Op de tweede (ingezoomde) foto staan de achtergevels van de Jozef Libertstraat en zie je ook een deel van de Luchtvaartstraat. Daarachter heb je nog een glimp van achtergevels van de Joris Helleputtestraat. Op de achtergrond staan appartementsblokken van de Bikschotelaan.

Edoch, ik heb geen mansarde. De foto is genomen van mijn dak. Maar ‘Kom van dat dak af’ is hier al enkele keren aangehaald. En ‘Mijn mansarde’ nog niet. Dus vandaar dit fantasieke. En het levert een mooi liedje op, niet?

Geen opmerkingen: