maandag 20 januari 2014

Heaven is a place on earth with you


Een zondagavond, hard gewerkt vandaag, even uitblazen en wat bladeren in mijn album met oude foto’s. Lana Del Rey fluistert zwoel in mijn oor:

“It's you, it's you, it's all for you
Everything I do
I tell you all the time
Heaven is a place on earth with you
Tell me all the things you wanna do
I heard that you like the bad girls, honey
Is that true?

Verdomd, Lana, ik zou liegen als ik zeg dat het niet waar is. Maar Lana is onbereikbaar ver. En bovendien heeft ze deze woorden al een slordige 54 miljoen keer uitgesproken. Dus blader ik maar verder. Een foto die mijn aandacht trekt. Een beeld op de driehoek die de Vosstraat vormt als ze samen komt met de Gitschotellei. Nergens een naam, niet van het beeld noch van de beeldhouwer. Ik gok op “impressie”, of “etude”, of “metamorfose”, of "vormgeving",… Enfin, wie het weet mag het zeggen.

Ik plooi me terug op Lana met de zwoele lippen. En druk nog een keer op ‘replay’. Ach, op een weemoedige zondagavond heeft een man van mijn leeftijd niet zo heel veel meer nodig.

Titel = zin uit Video Games van Lara Del Rey

Geen opmerkingen: