vrijdag 25 april 2014

Ergernis


Het moet zijn dat sommige (semi)-overheidsdiensten werknemers hebben die hard in de leer zijn. Anders valt niet te verklaren waarom de bewoners van een pand in het Borgerhoutse zo het woord richten tot de postbode.

Nu ja, de postbode is in dit geval iemand die zich tussen hamer (Bpost) en aambeeld (de bestemmeling) bevindt en zal dus nooit goed kunnen doen.

Foto : Erwin

2 opmerkingen:

Miguel zei

Mijn moeder heeft 1,5 jaar geleden een gelijkaardig probleem gekend waardoor zij geen Electrabel facturen meer kreeg. Bij Electrabel (in de post van Deurne Gallifortlei) kreeg zij te horen, dat het probleem in Borgerhout bekend is. Daar werken losse medewerkers die onze taal niet kennen en/of niet kunnen lezen. Gevolg is dat zij enkel post kunnen bestellen door te "vergelijken" (niet lezen) wat er op de brief staat en op de bus. Ze kijken dus vooral naar huisnummer en busnummer. Probeer je in te denken in een appartementsgebouw dat je zonder busnummer, namen moet herkennen door letters te tellen en letter per letter te vergelijken. In mijn moeder haar geval ging het dus niet om moedwillig pesten. Tenzij deze mensen de postbode persoonlijk kennen, moeten ze er dus niet van uitgaan dat hij hun brief begrijpt.

Lies Wilmots zei

wij zijn de bewoners die zich gepest voelen door Bpost. Het bleek hier absoluut niet te gaan om een postbode die geen nederlands kon lezen, eerder over het hyperstrict en een beetje krom interpreteren van de procedures. Onze ergernis betreft overigens niet alleen de postbode, maar ook de communicatie van Bpost zowel met ons als met hun personeel. U kan zich niet inbeelden welke kafkaiaanse antwoorden en instructies wij (ondertussen via de ombudsdienst) kregen in onze poging het probleem op te lossen. Hiervoor bleek de tussenkomst van de ombdsdienst geen overbodige luxe. Pech voor minder mondige klanten van de Post vrees ik...