woensdag 1 oktober 2014

In stukjes





Ping! Dit viel in de mailbox:

Beste,

Ik heb  honderden foto's over de installatie van de mozaïeken op het plein-Jan De Laetstraat .
Zal ik er wat doorsturen?
 

Jo Bauwens

We moeten terug naar 2012, naar iets waar indertijd op deze blog geen aandacht aan is besteed (shame on me): kunstenaar Kris van 't Hof bekleedde de betonnen zitblokken en de randen van de bloembakken met een mozaïek. “Alsof het een zetel met kussens was uit een Marokkaans interieur”. De mensen uit de buurt hielpen bij het ontwerp en de kunstenaar maakte er een mooi geheel van.

Helaas werd het kunstwerk direct slachtoffer van vandalisme: "Oproep aan daders van stukgeslagen mozaïek" kopte de Gazet van Antwerpen op 13 september 2012, en ik ben jaloers op de woordspeling.

Alles is uiteindelijk nog goed gekomen, geloof ik.

foto's: Jo Bauwens

Geen opmerkingen: