donderdag 26 februari 2015

Lonely at the top



Zoals bekend verondersteld mag worden is Borgerhout in Vlaanderen de absolute nummer 1 als het aankomt op bevolkingsdichtheid. Dat wil zeggen dat er nergens meer mensen per vierkante kilometer wonen dan bij ons. Zo'n nummer 1 positie moet natuurlijk verdedigd worden, dat spreekt. Dus als er ergens een  open plekje gevonden wordt, dan moet dat vol, ook dat is logisch.

Binnenkort gaat er daarom gebouwd worden aan de Buurtspoorweglei, op het stukje grasland ingeklemd tussen het spoor, de Singel en de Ring. Volgens de krant telt het nieuwe blok "acht verdiepingen en 104 appartementen met 1, 2 of 3 slaapkamers."

De projectontwikkelaar belooft heel slim "een spectaculair uitzicht over het groen van het Rivierenhof en de Antwerpse stadsparken.". Zou die al door hebben dat er eigenlijk geen vooruitzicht is op een Park op Spoor Oost? En dat er twee maanden per jaar een Foor in de achtertuin komt? En dat de overkapping van Ring ook niet voor morgen zal zijn?

Maar eigenlijk doet er dat allemaal niet toe. Als we allemaal wat opschuiven kan iedereen er bij, en blijven we aan de top van de ranglijst van meeste inwoners per vierkante kilometer.

1 opmerking:

Moois van mie zei

ik kom daar elke dag voorbij en elke keer als ik dat bord zie vraag ik me af hoe het komt dat er naast de ring en de singel nog gebouwd mag worden. ik zou er alvast niet willen wonen, in al die gassen