zaterdag 7 november 2015

Onder de Stenenbrug...

 
 
De moeder van buurman Dimitri kende nog een oud Borgerhouts liedje. De melodie is nog niet achterhaald maar ik wil u de tekst alvast niet onthouden:
 
Onder de Stenenbrug...lag zij op heure rug.
Beentjes wijd open en broekske gescheurd.
Ge moet ni vroage wa daar is gebeurd.
 
Zeg schat, doe mij ni zier want t' is den eerste keer,
stekt em erin en trekt em eruit...
dan komt er nen baby uit.
 
Ik ben er nog niet helemaal achter waar het precies over gaat, maar dat komt misschien als ik de melodie er bij hoor...
 

3 opmerkingen:

mama Hélène zei

waarover het gaat moet je niet aan twijfelen ...;-)
maar ik ken in ieder geval de melodie ...

Hans H zei

Zingen!

johan petit zei

de melodie is dezelfde als die van cheerio, cheerio in antwerpen zingen ze zo...