woensdag 23 december 2015

Trefbal




Het wekelijkse sportmomentje: vorige week ging het over een partijtje netbal op het Borgerhoutse Gemeentelijk Lyceum (nu: De Kleine Wereldburger) anno 1968. Gemakshalve heb ik me toen geen vragen gesteld bij dat 'netbal', ik ging er maar gewoon van uit dat dat een soort volleybal is. Toch even opgezocht, maar ik kan er niks van vinden. Het woord bestaat wel in 't Engels ('netball').

Daarom switch ik naar een sport waar ik de regels min of meer wel van ken: trefbal. We zijn op dezelfde school maar twee jaar later, in 1970.

Voor wie nog nooit van deze sport gehoord heeft: klik.

foto's: http://lyceumborgerhout.be/

1 opmerking:

Unknown zei

Wij speelden inderdaad netbal. de spelregels zijn dezelfde als volleybal, maar er werd niet getoetst of gesmasht maar gewoon naar mekaar gegooid. Nog even vermelden dat het niet voor de gezelligheid was, maar gewoon een turnles en dat het eigenlijk zeer uitzonderlijk was, wij mochten zagen zoveel we wilden...turnles was meestal (in de turnzaal, niet buiten ) grondoefeningen en bok- en paard- en ver- en hoog- springen