zondag 30 augustus 2009

Tradities


Zoals jullie allemaal natuurlijk, ben ik deze namiddag eventjes naar de cultuurmarkt geweest.

Ik hou nogal van de bij kitsch aanleunende stijl van de dames van Volkskunde Vlaanderen, die daar, doopsuikers uitdelend, hun nieuwe project kwamen voorstellen: TRADITIES.

Van moederdag tot suikerfeest, van woensdag-spaghettidag tot eieren aan de arme klaren. Iedereen wordt aangemoedigd zijn of haar meest favoriete traditie op tafel te smijten.

Ik gooide het meteen over de wel zeeeeer traditionele boeg, en voegde Borgerhouts dansende reuzekens aan hun lijstje toe. Want, ter integratie in deze voor ons totaal vreemde streek, zijn mijn echtgenoot en ik sinds we hier wonen elk jaar aanwezig bij de Reuzenommegang. Een echte gezinstraditie dus.

Dit jaar op zaterdag 19 september, van 14u30 tot 17u00,


En nog een keer, ter inspiratie: Tradition!

Geen opmerkingen: